Формування стратегії інформаційних технологій в організаці

25.05.2014 22:58

   

Розвиток інформаційних технологій тісно пов'язаний із стратегією розвитку організації в цілому, яка визначає майбутні види та напрямки діяльності підприємства чи організації, ринки, та частки на цих ринках, організаційну і територіальну структуру і характеризує положення стратегії з погляду інформаційних технологій. У свою чергу, ІТ-стратегія містить основні положення використання ІТ в діяльності підприємства. Вона визначає, яким чином буде підтримана задана стратегія розвитку підприємства засобами ІТ.

ІТ-стратегія є складовою частиною корпоративної стратегії підприємства поряд з комерційною, логістичною, маркетинговою і виробничою стратегіями. Відмінність ІТ-стратегії від решти стратегій полягає в тому, що ІТ-стратегія є більшою мірою наслідком формування вимог бізнесу, уявленням про шляхи їх реалізації [7].

ІТ-стратегія організації, може бути підготовлена та розроблена як в рамках самої організації та і зовнішніми аудиторськими або консалтинговими компаніями, що надають подібні послуги в галузі інформаційних технологій.

Незалежно від обраного провайдера з розробки ІТ-стратегії або самостійного вирішення даної задачі сама розробка такої стратегії має включати в себе наступні етапи (частини) [6]:

·            Формування корпоративної ІТ-стратегії;

·            Оцінка ефективності інвестицій в ІТ;

·            Вдосконалення системи управління ІТ-службою та ІТ-інфраструктурою;

·            Розробка концепцій створення та впровадження корпоративних

інформаційних систем управління ;

Власне формування ІТ-стратегії базується на баченні, місії, меті, стратегії компанії. При цьому передбачається, що ІТ у компанії вторинні й підтримують основний бізнес (його стабільність та безперервність).

Фахівці в сфері ІТ вирішують наступні основні завдання:

1.     оцінка існуючої ІТ-служби з погляду відповідності бізнес-меті

компанії;

2.    аудит інформаційних проектів;

3.    аудит стану парку інформаційно-обчислювальних ресурсів компанії;

4.    визначення альтернативних стратегій в галузі розвитку прикладних

додатків, технології й організації, вибір кращої стратегії;

1.     складання плану стратегічного розвитку ІТ-служби компанії на строк

від трьох до п'яти років.

Використання інформаційних технологій, як інструмент вирішення головних бізнес-задач підприємства завжди несе в собі, як переваги, так і ризики. І в міру росту масштабів ІТ-проектів забезпечення повернення інвестицій у створення й розвиток ІТ-інфраструктури підприємств стає усе більше важливою умовою для грамотного управлінням бізнесом. Саме тому, надзвичайно важливим є довго- та середньо- термінове планування при розробці ІТ-стратегії компанії [3, c.29].

У рамках даного напрямку управління інформаційними ресурсами допомагає своїм замовникам вирішити наступні завдання:

1.     вироблення концепції інвестиційного ІТ-проекту в компанії;

2.     оцінка повноти й вірогідності вихідних даних проекту;

3.     аналіз проектних ризиків;

4.     формування експертного висновку:

·        опис цілей й інтересів учасників проекту;

·        оцінка реалізованості проекту;

·        оцінка фінансової спроможності проекту, що включає оцінку

 загальної потреби проекту у фінансуванні;

·        визначення складу проектних матеріалів та їхня розробка;

·        оцінка економічної ефективності проекту з погляду власника й

 оператора проекту.