Формування стратегії інформаційних технологій в організаці
Розвиток інформаційних технологій тісно пов'язаний із стратегією розвитку організації в цілому, яка визначає майбутні види та напрямки діяльності підприємства чи організації, ринки, та частки на цих ринках, організаційну і територіальну структуру і характеризує положення стратегії з погляду інформаційних технологій. У свою чергу, ІТ-стратегія містить основні положення використання ІТ в діяльності підприємства. Вона визначає, яким чином буде підтримана задана стратегія розвитку підприємства засобами ІТ.
ІТ-стратегія є складовою частиною корпоративної стратегії підприємства поряд з комерційною, логістичною, маркетинговою і виробничою стратегіями. Відмінність ІТ-стратегії від решти стратегій полягає в тому, що ІТ-стратегія є більшою мірою наслідком формування вимог бізнесу, уявленням про шляхи їх реалізації [7].
ІТ-стратегія організації, може бути підготовлена та розроблена як в рамках самої організації та і зовнішніми аудиторськими або консалтинговими компаніями, що надають подібні послуги в галузі інформаційних технологій.
Незалежно від обраного провайдера з розробки ІТ-стратегії або самостійного вирішення даної задачі сама розробка такої стратегії має включати в себе наступні етапи (частини) [6]:
· Формування корпоративної ІТ-стратегії;
· Оцінка ефективності інвестицій в ІТ;
· Вдосконалення системи управління ІТ-службою та ІТ-інфраструктурою;
· Розробка концепцій створення та впровадження корпоративних
інформаційних систем управління ;
Власне формування ІТ-стратегії базується на баченні, місії, меті, стратегії компанії. При цьому передбачається, що ІТ у компанії вторинні й підтримують основний бізнес (його стабільність та безперервність).
Фахівці в сфері ІТ вирішують наступні основні завдання:
1. оцінка існуючої ІТ-служби з погляду відповідності бізнес-меті
компанії;
2. аудит інформаційних проектів;
3. аудит стану парку інформаційно-обчислювальних ресурсів компанії;
4. визначення альтернативних стратегій в галузі розвитку прикладних
додатків, технології й організації, вибір кращої стратегії;
1. складання плану стратегічного розвитку ІТ-служби компанії на строк
від трьох до п'яти років.
Використання інформаційних технологій, як інструмент вирішення головних бізнес-задач підприємства завжди несе в собі, як переваги, так і ризики. І в міру росту масштабів ІТ-проектів забезпечення повернення інвестицій у створення й розвиток ІТ-інфраструктури підприємств стає усе більше важливою умовою для грамотного управлінням бізнесом. Саме тому, надзвичайно важливим є довго- та середньо- термінове планування при розробці ІТ-стратегії компанії [3, c.29].
У рамках даного напрямку управління інформаційними ресурсами допомагає своїм замовникам вирішити наступні завдання:
1. вироблення концепції інвестиційного ІТ-проекту в компанії;
2. оцінка повноти й вірогідності вихідних даних проекту;
3. аналіз проектних ризиків;
4. формування експертного висновку:
· опис цілей й інтересів учасників проекту;
· оцінка реалізованості проекту;
· оцінка фінансової спроможності проекту, що включає оцінку
загальної потреби проекту у фінансуванні;
· визначення складу проектних матеріалів та їхня розробка;
· оцінка економічної ефективності проекту з погляду власника й
оператора проекту.